Recenzia

Recenzia náhrdelník

Recenzia náhrdelník

Guy de Maupassant dokáže priniesť do svojich príbehov príchuť, ktorá je nezabudnuteľná. Píše o bežných ľuďoch, ale maluje svoj život farbami bohatými na cudzoložstvo, manželstvo, prostitúciu, vraždu a vojnu. Počas svojho života vytvoril takmer 300 príbehov, spolu s ďalšími 200 novinárskymi článkami, 6 románmi a 3 cestovnými knihami, ktoré napísal. Či už máte radi jeho prácu alebo ju nenávidíte, zdá sa, že Maupassantova práca vyvoláva silnú reakciu.

Prehľad

„Náhrdelník“ (alebo „La Parure“), jedno z jeho najslávnejších diel, sa sústreďuje okolo Mme. Mathilde Loisel - žena, ktorá je zdanlivo „osudová“ k svojmu stavu v živote. „Bola jednou z tých pekných a očarujúcich dievčat, ktoré sa občas akoby akoby omylom osudu narodili v rodine úradníkov.“ Namiesto toho, aby prijala svoje postavenie v živote, cíti sa podvádzaná. Je sebecká a angažovaná, mučená a nahnevaná, že si nemôže kúpiť šperky a oblečenie, ktoré chce. Maupassant píše: „Trpila ustavične a cítila sa narodená pre všetky pochúťky a prepych.“

Príbeh, v niektorých ohľadoch, predstavuje moralistickú bájku, ktorá nám pripomína, aby sme sa vyhli Mme. Loiseline fatálne chyby. Aj dĺžka práce nám pripomína bajku Aesop. Rovnako ako v mnohých z týchto príbehov je jednou z naozaj vážnych chýb našej hrdinky hrdosť (to všetko ničiace „náboj“). Chce byť niekým a niečím, čím nie je.

Ale pre túto fatálnu chybu by to mohol byť príbeh Popolušky, kde chudobná hrdinka je nejakým spôsobom objavená, zachránená a dostala jej správne miesto v spoločnosti. Namiesto toho bol Mathilde hrdý. Želala si, aby sa ostatným ženám pri plese javila ako bohatá, a požičala si diamantový náhrdelník od bohatého priateľa, pani. Forestier. Pri plese mala úžasný čas: „Bola krajšia ako všetci, elegantná, milostivá, usmievavá a šialená radosťou.“ Pýcha prichádza pred pádom ... rýchlo ju vidíme, keď zostupuje do chudoby.

Potom ju uvidíme o desať rokov neskôr: „Stala sa ženou chudobných domácností - silných a tvrdých a drsných. S prchavými vlasmi, sukňami a červenými rukami hovorila nahlas, keď umývala podlahu veľkými vlnami vody.“ Ani po prekonaní toľkých útrap, hrdinským spôsobom, si nemôže pomôcť, ale predstaviť si „Čo keby ...“

Čo je to Ending Worth?

Koniec sa stáva o to závažnejší, keď zistíme, že všetky obete boli pre nič za nič, ako aj ja. Forestier vzal ruky našej hrdinky a povedal: „Ach, moja zlá Mathilde! Prečo, môj náhrdelník bol vložený. Stálo to najviac päťsto frankov!“ V The Craft of Beletrie Percy Lubbock hovorí, že „príbeh sa zdá byť sám o sebe“. Hovorí, že efekt, ktorý sa zdá, že Maupassant v príbehu vôbec neexistuje. „Je za nami, mimo dohľadu, z mysle; príbeh nás obsadzuje, pohyblivú scénu a nič iné“ (113). v "Náhrdelník," nesú nás scény. Je ťažké uveriť, že sme na konci, keď sa číta posledná línia a svet tohto príbehu sa zhroutí okolo nás. Môže existovať tragickejší spôsob života, ako prežiť celé tie roky ležaním?